• Dzień Edukacji Narodowej 2021

• 14.10.2021
            • 14 października 2021 r., czwartek

Dzień Edukacji Narodowej to święto całej szkolnej społeczności - nauczycieli, pracowników administracji, pracowników obsługi, uczniów i przedszkolaków. Z tej okazji dzisiejszy dzień był inny niż wszystkie. Nie było lekcji, w zamian odbył się uroczysty apel.

Uroczystość rozpoczęto od wprowadzenia sztandaru szkoły i odśpiewania hymnu państwowego. Następnie Pani Dyrektor w krótkim przemówieniu podziękowała nauczycielom i pozostałym pracownikom za ich wkład w rozwój i funkcjonowanie szkoły oraz wręczyła przyznane nagrody. W dalszej części głos zabrali Wójt Gminy Brójce Radosław Agaciak, Przewodnicząca Rady Gminy Urszula Brdoń oraz Kierownik Biura Rady Gminy i Edukacji Krzysztof Brandenburg, którzy złożyli życzenia z okazji Dnia Edukacji Narodowej. Część oficjalną zamknęły podziękowania z rąk Przewodniczącej Rady Rodziców.

Drugą część uroczystości stanowił występ artystyczny uczniów klasy VIII b oraz chóru szkolnego, którzy w zabawny sposób przedstawili jak szkoła i nauczyciele postrzegani są przez uczniów.

Najcenniejszym prezentem dla wszystkich świętujących były słowa wdzięczności, podziękowania i życzenia.

• Drzewa ludziom, ludzie drzewom

• 13.10.2021
            • 11 października 2021 r., poniedziałek

Dzień drzewa wymyślił w 1872 roku w USA znawca i miłośnik przyrody Juliusz Morton, kierując się powiedzeniem, że „inne święta służą jedynie przypomnieniu, dzień drzewa wskazuje zaś na przyszłość”, natomiast „Święto Drzewa” jest programem edukacji ekologicznej Klubu Gaja. Jest to ogólnopolska i międzynarodowa akcja sadzenia drzew, która odbywa się co roku 10 października.

My także przyłączyliśmy się do tej akcji i 11 października obchodziliśmy w Szkole i Przedszkolu w Woli Rakowej Dzień Drzewa.

Celem naszych zajęć było podejmowanie działań proekologicznych dotyczących sadzenia i ochrony drzew. Podjęte działania miały na celu zachęcanie naszych wychowanków do ochrony przyrody, kształtowanie postawy ekologicznej oraz pozytywnego stosunku do przyrody, wyrabianie poczucia odpowiedzialności za zieleń wokół nas, pogłębienie wiedzy na temat drzew oraz integrację dzieci całego przedszkola i szkoły. Tego dnia  na zajęciach bardzo dużo rozmawialiśmy na temat znaczenia drzew w przyrodzie i w życiu człowieka.

Podsumowaniem zajęć było wykonanie pięknych prac plastycznych i posadzenie w parku drzewa, którym wszyscy będziemy się opiekować.

Bardzo serdecznie dziękujemy p. Ani i p. Agnieszce z kwiaciarni „Azalia” w Brójcach, które podarowały nam sadzonkę drzewa.

• Dzień Pomarańczowy u "Krasnali"

• 10.10.2021
            • 8 października 2021 r., piątek

W piątek u Kurowickich „Krasnali” dominował kolor pomarańczowy, a wszystko to, za sprawą obchodów „Dnia Pomarańczowego”. W tym dniu wszystkie dzieci oraz Panie ubrane były na pomarańczowo.

Zajęcia rozpoczęliśmy zabawą do piosenki „Urodziny marchewki”, podczas której, staraliśmy się przypomnieć jak najwięcej nazw warzyw rosnących na grządkach. Jednak najważniejsza była marchewka! Następnie dzieci degustowały pomarańczowe owoce i warzywa. Było również wspólne malowanie ogromnej marchewki oraz dyni za pomocą pędzli i stópek. Na koniec dzieci zajadały pyszną pomarańczową galaretkę i otrzymały pomarańczowe baloniki.

To był bardzo pomarańczowy i wesoły dzień, z niecierpliwością czekamy na następne.

• Wycieczka uczniów z Woli Rakowej

• 18.10.2021
            • 5 października 2021 r., wtorek

Klasy I, II i III ze szkoły w Woli Rakowej pojechały na wycieczkę, w ramach której uczniowie zwiedzili w kopalni piaskowcowe groty i rezerwat przyrody - "Niebieskie Źródła". Spacerowali również tamą w Smardzewicach oraz szlakiem nad Pilicę, gdzie obejrzeli pomnik  Żubra. Następnie przejechali do Skansenu Rzeki Pilicy. W tym unikalnym muzeum na świeżym powietrzu podziwiali ciekawe obiekty z okolicy np. niemiecki transporter opancerzony, przedwojenna barkę i stary młyn. Na zakończenie wizyty w skansenie było ogniosko. Ostatnim etapem wycieczki była wizyta w  Muzeum Kolei Wąskotorowej w Rogowie.

• Wycieczka do ZOO

• 06.10.2021
            • 4 października 2021 r., poniedziałek

Przedszkolaki ze Szkoły Podstawowej w Woli Rakowej były na wycieczce w Łódzkim Ogrodzie Zoologicznym. Celem wycieczki było poznanie zwierząt z różnych stron świata oraz zdobycie wiedzy na temat warunków ich życia.

W zoo dzieci obserwowały niezwykłe okazy ssaków, ptaków, gadów, płazów i ryb, co sprawiało im mnóstwo radości. Mogły zobaczyć ich zachowanie, wygląd oraz  sposób odżywiania się. Przedszkolaki  wzięły także udział w warsztatach "Złota jesień w zoo". Podczas zajęć wskazywały i nazywały oznaki jesieni, obserwowały zarówno zwierzęta jak i otaczającą roślinność. Wspólnie określały zmiany fenologiczne w świecie zwierząt – zmiana barwy sierści u ssaków, gromadzenie zapasów tłuszczu, hibernacja. Wymieniały nazwy ptaków odlatujących i przylatujących  do Polski, tłumaczyły, gdzie są „ciepłe kraje” i dlaczego ptaki do nich migrują.

Po długim spacerze przedszkolaki były już nieco zmęczone, ale widok placu zabaw znajdującego się na terenie Łódzkiego Ogrodu Zoologicznego sprawił, że zmęczenie błyskawicznie zniknęło i dzieci wspaniale się na nim bawiły.

Dla naszych przedszkolaków ta wycieczka była  wspaniałą lekcją przyrody, dlatego pobyt w Łódzkim Ogrodzie Zoologicznym pozostanie na długo w ich pamięci.

• Pięciodniowa wycieczka klas VIII

• 04.10.2021
            • 27 września - 1 października 2021 r.

Dla klas VIII A I VIII C ostatni tydzień był szalonym czasem spędzonym na zabawie, poznawaniu Polski i uświadamianiu sobie jak to dobrze, że znów jesteśmy wszyscy razem. Wycieczka do miejscowości Murzasichle rozpoczęła się już w poniedziałek rano. Chwilę po rozpoczęciu podróży, już wszyscy wiedzieli, że będzie to wspaniały czas.

Dzień pierwszy nazwaliśmy dniem podróży. Głównie upłynął pod kątem podróży i zwiedzania Kopalni Soli w Wieliczce. Po zejściu 137 metrów pod ziemię, mogliśmy uświadomić sobie  jak ciężką pracą było wydobywanie soli, oraz jak cudne dzieła może stworzyć ludzka dłoń.

Dzień drugi to dzień treningu. Był to wstęp do chodzenia po górach. Pod czujnym okiem przewodnika i nauczycieli, zdobyliśmy wąwóz Homole a potem skierowaliśmy się na zaporę w Niedzicy, gdzie mogliśmy podziwiać cudowną panoramę Podhala i Jezioro Czorsztyńskie.

Dzień trzeci, nazwaliśmy ekstremalnym. Własnymi siłami, bez niczyjej pomocy, zdobyliśmy Morskie Oko. Droga była długa i męcząca ale ustalmy jedno... warto było.

Dzień czwarty to jednocześnie dzień deszczowy. Jedyny dzień podczas którego padało. Ale nam deszcz nie straszny, stąd wybraliśmy się na zwiedzanie Zakopanego. Ale zabawa zacząć się miała dopiero wieczorem. Wieczorem bowiem uświetniliśmy tańcami i cudowną dyskoteką.

Dzień piąty to dzień emocji. Bo jak tu zachować spokój kiedy wycieczkę kończysz wejściem do Parku Rozrywki EnergyLandia, gdzie skorzystaliśmy z wielu atrakcji w tym największej w Polsce (87 metrów) kolejki Hyperion. Emocji było co nie miara. Ale cóż. Wszystko co dobre, kiedyś się kończy.

• Uczniowie klas IV zwiedzili Toruń

• 02.10.2021
            • 1 października 2021 r., piątek

Klasy IV wybrały się na wycieczkę do Torunia. Uczniowie rozpoczęli zwiedzanie od spaceru po Staromiejskim Rynku. Dzieci poznały legendy związane z Krzywą Wieżą, Flisakiem blaszanym kotem, katarzynkami i piernikami.

Następnym punktem programu było Żywe Muzeum Piernika. Tam, uczniowie mogli uczestniczyć w produkcji i dekoracji pierników. W mieście Kopernika nie mogło zabraknąć wizyty w planetarium – to miejsce najbardziej spodobało się naszym uczniom! No i na koniec pamiątkowe zdjęcia przy pomniku naszego słynnego astronoma!

• Klasy VII na Zielonej Szkole

• 27.09.2021
            • 27 września  - 1 października 2021 r.

Dzień 1.

O godz. 7:00 uczniowie klas VII wyruszyli na wycieczkę do Kotliny Kłodzkiej. Pierwszym naszym przystankiem był Wrocław, gdzie zwiedziliśmy ogród japoński, Ostrów Tumski, rynek Starego Miasta. Jednak największe wrażenie zrobił na nas wjazd na 49. piętro drapacza chmur SkyTower. Kolejnym punktem wycieczki była miejscowość Szczytna, gdzie zostaliśmy zakwaterowani w pensjonacie "Relax".

Dzień 2.

Tuż po śniadaniu udaliśmy się do Parku Narodowego Gór Stołowych. Naszym pierwszym celem był Szczeliniec Wielki - ich najwyższy szczyt. Pan przewodnik opowiedział nam o historii powstania tej części Sudetów, poznaliśmy mnóstwo ciekawostek oraz zachwyciliśmy się niezwykłymi widokami. Następnie udając się Drogą Stu Zakrętów wyruszyliśmy do rezerwatu przyrody Błędne Skały. Tam, pokonując skalny labirynt zobaczyliśmy głębokie korytarze, szczeliny i blokowiska skalne. Ostatnim punktem naszej dzisiejszej wyprawy było zwiedzanie parku zdrojowego w Kudowie-Zdroju. Mimo pokonania wielu kilometrów nie opuszczał nas dobry humor i piękna pogoda.

Dzień 3.

Kolejny dzień naszej wycieczki rozpoczął się tuż przed godziną 9, kiedy to po śniadaniu, wyruszyliśmy do kopalni złota "Złoty Stok". Tam, w towarzystwie pani przewodnik, zobaczyliśmy 500 metrowy odcinek Sztolni Gertruda, poznaliśmy historię kopalni oraz legendę z nią związaną, mieliśmy okazję ujrzeć jedyny w Polsce podziemny wodospad oraz pokonać 300 metrowy odcinek pomarańczową kolejką. Obejrzeliśmy także pokaz wybijania złotych monet oraz odlewania sztabek. Następnie wybraliśmy się do Kłodzka. Udaliśmy się na zwiedzanie miasta, poznaliśmy jego historię oraz najważniejsze zabytki. Pełni wrażeń wróciliśmy do naszego pensjonatu.

Dzień 4.

Dzisiejszy dzień był nie lada wyzwaniem... zdobyliśmy Śnieżnik (1426 m n.p.m.). Przez całą wspinaczkę mieliśmy cudowną pogodę oraz determinację, by wdrapać się na szczyt. Trasa była wyczerpująca, jednak większość siódmoklasistów zregenerowała swoje siły pysznymi goframi w schronisku pod Śnieżnikiem.

Następnym punktem naszej wycieczki była Jaskinia Radochowska, której zwiedzanie można zaliczyć do ekstremalnych przeżyć. Poznaliśmy wiele ciekawostek na temat historii i geologii tego miejsca. Wszyscy zakończyliśmy ten dzień z uśmiechami na twarzach i odciskami na stopach.

Dzień 5.

Ostatniego dnia pobytu w Kotlinie Kłodzkiej byliśmy w Zieleńcu, z którego udaliśmy się do Rezerwatu Przyrody "Torfowisko pod Zieleńcem". Następnie zwiedziliśmy Duszniki-Zdrój. Po pysznym obiedzie wyruszyliśmy w drogę do domu.

• Wycieczka klas I

• 30.09.2021
            • 30 września 2021 r., czwartek

Uczniowie klas I a i I b byli uczestnikami wycieczki przyrodniczo-krajoznawczej. Pierwszym punktem wycieczki były ruiny XIV-wiecznego zamku w Inowłodzu. Następnie zwiedzili bunkier wojenny w Konewce, który cieszył się ogromnym zainteresowaniem dzieci. Kolejnym punktem była Spała, która urzekła pierwszaków starym drewnianym kościółkiem, pomnikiem żubra wykonanym z brązu oraz Ośrodkiem Przygotowań Olimpijskich.

Później pojechaliśmy do grot w Nagorzycach, czyli starej kopalni piasku kwarcowego. Tam pierwszoklasiści poznali ciekawe legendy związany z tym miejscem. Z kolei spacer wzdłuż tamy w Sulejowie przypominał o minionych wakacjach. W Parku Krajobrazowym w Tomaszowie Mazowieckim uczniowie zwiedzili Niebieskie Źródła. Następnie udali się do Skansenu Rzeki Pilicy, gdzie poznali historię powstania różnych młynów i ich działanie. Tam zobaczyli również militaria z czasów II wojny światowej. Na pożegnanie zwiedzili budynek dworca kolejowego z XIX w. przeniesiony z Czarnocina.

Pogoda Nam dopisała, a my pełni wrażeń wróciliśmy do szkoły!

• Podsumowanie konkursu ekologicznego "Co w śmieciach drzemie - ekologiczne tworzenie"

• 01.10.2021
            • 29 września 2021 r., środa

Chętni  uczniowie klas I-III  z Kurowic i Woli Rakowej wzięli udział w szkolnym konkursie ekologicznym „Co w śmieciach drzemie - ekologiczne tworzenie.” Celem konkursu było uświadomienie dzieciom  konieczności segregacji odpadów i ich ponownego wykorzystania oraz rozbudzenie kreatywności i wyobraźni plastycznej. Uczniowie udowodnili, że odpady rzeczywiście mogą mieć swoje „drugie życie”. Można zbudować zamek, stworzyć  kolorową ozdobę, biżuterię, pudełeczka do przechowywania, skarbonki i wiele innych.

I miejsce – Patrycja Strąkowska kl. IIIa

II miejsce –Kacper Czech kl. Ic

III miejsce – Kacper Klepacz kl. IIIa

• Trzydniowa wycieczka po malowniczych zakątkach Kotliny Kłodzkiej

• 29.09.2021
            • 29 września 2021 r., środa

Uczniowie z klas V i VI podczas trzydniowej wycieczki odwiedzili wiele atrakcyjnych miejsc położonych w Kotlinie Kłodzkiej.

Pierwszego dnia poznawali stolicę województwa dolnośląskiego  - Wrocław. Głównym punktem programu, był najstarszy w Polsce i największy pod względem liczby prezentowanych zwierząt ogród zoologiczny, gdzie szczególne zainteresowanie wzbudziła wizyta w zachwycającym Afrykarium. Można tam było podziwiać  rozmaite gatunki kolorowych, pięknych ryb,  spokojnie przepływające nad głowami rekiny oraz olbrzymie płaszczki.
              Następnie  spacerowali po Rynku Starego Miasta i podziwiali zabytkowe renesansowe kamieniczki. Ostatni punkt programu to miejscowość Szczytna i zakwaterowanie w pensjonacie Relax.

Kolejny dzień rozpoczął się od wizyty w Kudowie Zdrój, gdzie  wycieczkowicze z przewodnikiem zwiedzili Błędne Skały. Jest to jedna z głównych atrakcji krajoznawczych znajdująca się na terenie Parku Narodowego Gór Stołowych.  Uczniowie rozpoczęli spacer pomiędzy skałami. Maszerowali przez skomplikowaną sieć ścieżek, szczelin i zaułków. Część głazów posiada fantastyczne kształty, upodabniające je do grzybów, maczug i stołów, posiadających własne nazwy np. Kurza Stopka czy Okręt. W najwęższych miejscach uczniowie musieli przeciskać się pomiędzy skalnymi szczelinami wąskimi na kilkadziesiąt centymetrów. Po przejściu całej trasy,  cali i zdrowi pojechali do Parku Zdrojowego, gdzie skosztowali wód mineralnych, a potem spacerowali urokliwymi alejkami Parku.
              Kolejną atrakcją była Ruchoma Szopka Franciszka Stephana w Pstrążnej. Szopka przedstawiająca miasto Betlejem składa się z kilkudziesięciu budynków i 250 figurek ludzi i zwierząt. Figury i elementy wykonane są z drzewa lipowego przy pomocy zwykłego scyzoryka. Stworzenie tej niezwykłej szopki zajęło panu Franciszkowi dwadzieścia lat pracy.
              W drodze powrotnej do pensjonatu wycieczkowicze przejechali przez Zieleniec, jest to druga pod względem położenia n.p.m. miejscowość słynąca z licznych stacji narciarskich. Na koniec odwiedzili Duszniki Zdrój, miasto w którym leczył się i koncertował 16-letni Fryderyk Chopin.

Nie mniej ciekawy był ostatni dzień wycieczki, podczas którego zwiedzali kopalnię złota w Złotym Stoku. Wędrując po podziemnych korytarzach uczniowie poznali tajemnice starej kopalni, obejrzeli największy w Polsce podziemny wodospad, a na koniec przejechali  się podziemnym tramwajem. Był też czas na bicie monet i zakup pamiątek.

Uczniowie spędzili trzy dni wędrując po uroczych zakątkach Kotliny Kłodzkiej , poznając jej tajemnice. Pełni wrażeń i w doskonałych humorach wrócili do domów.

• Warsztaty pierwszaków w Muzeum Lasu i Drewna w Rogowie

• 29.09.2021
            • 29 września 2021 r., środa

Klasy I a i I b uczestniczyły w warsztatch przyrodniczych w Centrum Edukacji Przyrodniczo-Leśnej w Rogowie. Dzieci odkrywały sekrety natury w Muzeum Lasu i Drewna, gdzie samodzielnie szukały odpowiedzi na ekspozycjach muzealnych.

W lesie poznawały przyrodę wszystkimi zmysłami. Pierwszoklasiści obserwowali zmiany zachodzące w przyrodzie jesienią, doskonaliły umiejętność rozpoznawania roślin drzewiastych.

Przebywanie na świeżym powietrzu i obcowanie z piękną przyrodą sprawiło uczniom ogromną frajdę i dostarczyło mnóstwo niezapomniach wrażeń.

• XI Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia

• 23-24 września 2021 r., czwartek - piątek

Tabliczkę mnożenia znać należy! Wiedzą o tym uczniowie z klas III i IV, którzy wzięli udział w obchodach XI Światowego Dnia Tabliczki Mnożenia.

W szkole w Kurowicach uczniowie z klas III i IV rozwiązali w czwartek krótki test z zakresu tabliczki mnożenia i dzielenia. Nad jego przebiegiem czuwali uczniowie uczestniczący na zajęcia koła matematycznego. Piątoklasiści sprawdzili prace swoich młodszych kolegów, tym którzy nie popełnili ani jednego błędu wręczyli certyfikat eksperta tabliczki mnożenia. Dodatkowo każdy na pamiątkę otrzymał kolorowy ołówek z tabliczką mnożenia.

Trzecioklasiści z Woli Rakowej świętowali Dzień Tabliczki Mnożenia w piątek. Podobnie jak ich koledzy w Kurowicach zmierzyli się z zadaniami dotyczącymi mnożenia i dzielenia liczb. Po teście, podzieleni na dwie grupy, zagrali w matematyczne memory. Na koniec wyłoniono ekspertów tabliczki mnożenia oraz wręczono wszystkim pamiątkowe ołówki.

• Powitanie jesieni

• 23 września 2021 r., czwartek

Przedszkolaki z Woli Rakowej powitały Pierwszy Dzień Jesieni. Tego dnia najważniejsze były kolory: brązowy, pomarańczowy, żółty i czerwony. We wszystkich grupach zorganizowane były zabawy o tematyce jesiennej, poprzez które dzieci przyswoiły sobie wiadomości na temat tej wyjątkowo kolorowej pory roku. Dowiedziały się także, jakie zmiany zachodzą w przyrodzie jesienią.

W salach pojawiły się jesienne kąciki przyrodnicze, w których królują kasztany, żołędzie, owoce, warzywa i liście. Wszystkie te skarby przyrody na pewno zostaną wykorzystane do wykonania pięknych prac plastycznych.

Tego dnia w naszym przedszkolu było mnóstwo radości i wesołej zabawy!

• Biegi przełajowe klas IV - VIII

• 23 września 2021 r., czwartek

Dzień po szkolnych zawodach w biegach przełajowych dla klas I-III odbyły się zawody uczniów klas IV-VIII. Udział w nich wzięły 24 dziewczęta i 44 chłopców.

Miejsca medalowe zajęli:

Dziewczęta, kl. IV: 1. Maja Pierzchała   2. Nikola Soszka   3. Natalia Rychter
              Chłopcy klas IV:
              1. Ziemowit Karp   2. Artur Misiak   3. Julian Kępka
              Dziewczęta klas V-VI: 1. Helena Stachurska   2. Patrycja Duk   3. Zuzanna Piera
              Chłopcy klas V-VI: 1. Kacper Skorzepa   2. Kacper Cieplucha   3. Adam Benka
              Dziewczęta klas VII-VIII: 1. Amelia Dubla   2. Oliwia Misiak   3. Weronika Stachurska
              Chłopcy klas VII: 1. Jakub Jurda   2. Igor Turek   3. Jakub Kruszyński
              Chłopcy klas VIII: 1. Mateusz Ludwisiak   2. Dawid Turek   3. Krzysztof Benka

Gratulujemy!

• Pani Jesień z wizytą u przedszkolaków

• 27.09.2021
            • 22 września 2021 r., środa

Dzieci z wszystkich grup przedszkolnych świętowały Pierwszy Dzień Jesieni. Kto by pomyślał, że przedszkolaków w Kurowicach odwiedzi sama Pani Jesień z koszem swoich jesiennych darów? Aby bliżej poznać nową porę roku Pani Jesień się przedstawiła, pokazała dary, które ze sobą przyniosła a żeby wszystkie nowe wiadomości dobrze się utrwaliły, porozmawiała z dziećmi o cechach charakterystycznych dla Jesieni i o tym co dzieje się w przyrodzie.

Tego dnia przedszkolaki pozostały w temacie jesiennych darów: segregowały, przeliczały zbiory, odgadywały zagadki, degustowały jesienne owoce, wykonywały jesienne prace plastyczne, nie zabrakło również zabaw ruchowych, przy których wszyscy świetnie się bawili.

• Biegi przełajowe klas I-III

• 23.09.2021
            • 22 września 2021 r., środa

W naszej szkole odbyły się biegi przełajowe uczniów klas 1-3. W zawodach  udział wzięło 35 dziewczynek i 50 chłopców ze szkół w Kurowicach i Woli Rakowej. Wszyscy ukończyli rywalizację.

A oto wyniki:
              - w kategorii klas pierwszych najwyższe miejsca zajęli:
              1. Hania Trubowicz (K)       Krzysztof Kruszyński (K)

2. Wiktoria Swiderek (WR)    Antek Derach (WR)
              3. Natalia Cieplucha (WR)    Bartek Skorzepa (K)

- z klas drugich:
              1. Natalia Mosur (WR)        Kacper Pierzchałka (K)
              2. Natalia Pewniak(K)        Alan Szczesek (K)
              3. Ada Pach (WR)             Damian Swaczyna (WR)

- z klas trzecich:
              1. Marlenka Sójka (K)        Kacper Kępka (K)
              2. Zuzia Pytel (K)           Kuba Popek (K)
              3. Maja Popek (WR)           Bartek Świątnicki (K)

• Ogólnopolska akcja "Sprzątanie świata"

• 22.09.2021
            • 21 września 2021 r., wtorek

Czy można zrobić coś dobrego dla naszej planety? Można!

We wtorek, 21 września, uczniowie naszej szkoły biorąc udział w ogólnopolskiej akcji "Sprzątanie świata" wzięli się do roboty i usunęli śmieci zalegające w naszej okolicy. Dzięki wielkiemu zaangażowaniu uczniów nazbieraliśmy wiele worków pełnych odpadów. Tegoroczne działania uświadomiły uczniom, że wyrzucone do wody lub porzucone w lesie szklane i plastikowe butelki, foliowe torby i opakowania po produktach spożywczych, stwarzają bezpośrednie zagrożenie dla naszego środowiska.

Dziękujemy uczniom za ich ogromne zaangażowanie w tę akcję!

• Dzień Przedszkolaka w Kurowicach

• 20.09.2021
            • 20 września 2021 r., poniedziałek

Co roku w całej Polsce 20 września przedszkolaki świętują swój dzień - Ogólnopolski Dzień Przedszkolaka. Święto to zostało ustanowione, by podkreślić wagę edukacji przedszkolnej w rozwoju i edukacji dzieci.

Tego dnia dzieci ze wszystkich oddziałów przedszkolnych w Kurowicach spotkały się przed wejściem do szkoły i rozpoczęły świętowanie od odśpiewania hymnu przedszkolaka, a następnie wyruszyły w kolorowym marszu dookoła szkoły. Po powrocie do szkoły na dzieci czekał słodki poczęstunek i dalsza część zabaw muzyczno – ruchowych w swoich grupach.

Z okazji Dnia Przedszkolaka życzymy naszym wychowankom samych wspaniałości i radości na każdy dzień!!!!!