• Zakończenie roku szkolnego 2022/2023

• 03.07.2023
            • 23 czerwca 2023 r., piątek

Nareszcie naszedł ten wyczekiwany przez wszystkich uczniów dzień... Zakończenie roku szkolnego! Od dziś oficjalnie można rozpocząć WAKACJE!

Zaraz po Mszy świętej w naszej szkole odbył się uroczysty apel, podczas którego Pani Dyrektor w asyście nauczycieli i wychowawców rozdała ogrom nagród za wyróżniające się wyniki w nauce, osiągnięcia w konkursach, czytelnictwo oraz stuprocentową frekwencję. Wręczono też listy gratualacyjne i podziękowania dla rodziców.

Po części oficjalnej uczniowie klasy VII a zaprezentowali krótki skecz, podczas którego pokazali jak wyglądałaby szkoła, gdyby ucznono w niej grania w gry komputerowe.

Udanych wakacji!

• Starsze przedszkolaki z Kurowic na wycieczce Nieborów - Bolimów

• 03.07.2023
            • 16 czerwca 2023 r., piątek

Dzieci z oddziałów przedszkolnych Koty i Sówki pojechały na wycieczkę Nieborów- Bolimów.

Przygodę zaczęliśmy od spotkania z przemiłym panem, który omówił gatunki zbóż, opowiadał jak dawniej je zbierano, następnie wspólnie z panem młóciły wiązki zboża. Następnie dokarmiały kozy i króliki. Po zajęciach w terenie udaliśmy się na warsztaty pieczenia chleba. Dzieci pod okiem pani Łowiczanki samodzielnie wyrabiały ciasto, wspólnie ubijały masło. Kiedy nasze bułeczki piekły się udaliśmy się na leśny plac zabaw. Tam czekały na nas super atrakcje: huśtawki, hamaki, ścianki wspinaczkowe, gokarty, rowery, piaskownice i mnóstwo ciekawych rzeczy. Zabawa była świetna, dzieci nie chciały wracać, no ale cóż czekało na nas pyszne II śniadanie. Zajadaliśmy świeżutkie pieczywo, bułki, chałki, masło, smalec domowej roboty, ogórki kiszone, domowe konfitury, popijaliśmy kompotem, herbatą i miętą co kto sobie życzył.

Następnie przejechaliśmy do Bolimowa do regionalnej izby garncarz, zwiedzaliśmy warsztat, własnoręcznie lepiliśmy z gliny wspólnie z panem każde dziecko toczyło własny wyrób garncarski na prawdziwym kole garncarskim. Wszystkie nasze wyroby warsztatowe: bułeczki i wyroby z gliny zabraliśmy do domu. W Bolimowie byliśmy również w restauracji Biała Dama, gdzie czekał na nas pyszny dwudaniowy obiad. Dzieci wracały zadowolone i szczęśliwe.

Nasza wycieczka była bardzo udana!

• Jakie właściwości mają magnesy?

• 07.07.2023
            • 12 czerwca 2023 r., poniedziałek

Nie ma lepszej metody nauczania niż eksperyment przeprowadzany przez uczniów. Dowiedli tego uczniowie klasy VI a, którzy na lekcji Eksperymentarium mogli doświadczyć, jakie właściwości mają magnesy.

Magnesy o różnych ksztalłtach i wielkościach zostały zakupione w ramach projektu „Laboratoria przyszłości”.